Stowarzyszenie
- Kontakt
- Historia
- Zarząd stowarzyszenia
- Członkowie stowarzyszenia
- Statut stowarzyszenia
- Regulamin kortu
Stowarzyszenie Miłośników Tenisa Ziemnego w Jaśle. 38-200 Jasło ul. Jana Pawła II 8 A
Nasze konto :
BNP Paribas
70 1600 1462 1852 8364 4000 0001
W przygotowaniu.
- Czernecki Andrzej (honorowy)
- Ziemba Bogdan
- Dietl Jacek (honorowy)
- Golec Wojciech
- Jaracz Bogusław
- Szurlej Lucjan
- Pabisz Katarzyna
- Dubiel Leszek
- Szurlej Zbigniew
- Dyląg Zbigniew
- Ziara Jarosław
- Hendzel Marek
- Dziedzicki Tomasz
- Nowacki Piotr
- Styczyński Mateusz
- Bukowiec Jacek
- Rówiński Paweł
- Niewodowski Jan (honorowy)
- Winiarski Włodzimierz
- Muszański Bogusław (członek zarządu)
- Węgrzyn Krzysztof (honorowy)
- Piórek Tomasz
- Szaro Elżbieta
- Jandura Jerzy
- Budziak Andrzej
- Grandus Tomasz
- Ząbik Piotr
- Rysz Adam (wiceprezes zarządu)
- Fortuna Filip (sekretarz)
- Siewierska-Żurek Agnieszka (prezes zarządu)
- Styczyński Paweł
- Pachana Jerzy
- Rówiński Andrzej
- Szot Dariusz
- Potempa Paweł
- Siewierski Marcin
STATUT
STOWARZYSZENIA MIŁOŚNIKÓW TENISA ZIEMNEGO
w Jaśle
Rozdział I
Postanowienia ogólne.
§.1.
Stowarzyszenie Miłośników Tenisa Ziemnego w Jaśle, zwane w dalszych postanowieniach Statutu „Stowarzyszeniem” jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem osób zaangażowanych w propagowanie i rozwój tenisa ziemnego.
§.2.
- Stowarzyszenie działa na obszarze terytorialnym Rzeczypospolitej Polskiej.
- Siedzibą stowarzyszenia jest Jasło.
§.3.
Stowarzyszenie może posługiwać się znakami firmowymi oraz posiadać symbole, odznaki organizacyjne i członkowskie.
§.4.
Stowarzyszenie działa zgodnie z porządkiem prawnym obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej.
Rozdział II
Cele stowarzyszenia i formy ich realizacji.
§.5.
Celem Stowarzyszenia jest:
- uprawianie tenisa ziemnego w szerokim jego pojęciu,
- propagowanie sportu tenisowego,
- podwyższanie zaawansowanie tenisowego graczy.
§.6.
Cele określone w §.5. Statutu Stowarzyszenie realizuje przez:
- zrzeszanie w swoich szeregach miłośników tenisa ziemnego,
- uprawianie tenisa ziemnego rekreacyjnie,
- organizowanie turniejów tenisowych,
- organizowanie szkółek lub zajęć pomagających w nauce lub pogłębianiu umiejętności gry w tenisa ziemnego,
- (skreślony).
Rozdział III
Członkowie, ich prawa i obowiązki.
§.7.
1. Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
a) członków założycieli,
b) członków zwyczajnych,
c) członków wspierających,
d) członków honorowych.
2. Członkami Stowarzyszenia mogą być cudzoziemcy.
§.8.
- Członkami założycielami są osoby fizyczne wpisane do rejestru sądowego Stowarzyszenia.
- Członkami zwyczajnymi są członkowie założyciele i osoby fizyczne, które złożą deklarację, wpłacą wpisowe oraz uzyskają rekomendację pisemną jednego członka Stowarzyszenia o stażu minimum pięciu lat i trzech członków Zarządu.
- Przyjmowanie członków zwyczajnych następuje na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia.
§.9.
- Członkiem wspierającym może być osoba fizyczna lub prawna, która złoży deklarację współpracy i pomocy dla działalności Stowarzyszenia, oraz wniesie określoną przez Zarząd składkę członkowską.
- Przyjęcie w poczet członków wspierających następuje na podstawie uchwały Zarządu.
- Członek wspierający, będący osobą prawną działa w stowarzyszeniu na pośrednictwem swego przedstawiciela.
§.10.
- Członkiem honorowym może być osoba szczególnie zasłużona w urzeczywistnianiu celów Stowarzyszenia.
- Nadanie godności członka honorowego następuje uchwałą większości 2/3 głosów w obecności, co najmniej 1/2 uprawnionych do głosowania członków Walnego Zgromadzenia, podjętej na wniosek Zarządu.
§.11.
Członkowie zwyczajni mają prawo:
- wybierać i być wybieranym do wszystkich władz Stowarzyszenia,
- brać udział we wszystkich formach działalności Stowarzyszenia,
- korzystać z pomocy Stowarzyszenia.
§.12.
Członkowie wspierający posiadają wszystkie prawa członka zwyczajnego, za wyjątkiem uprawnień, o których mowa w §.11 ust.1.
§.13.
Członek honorowy Stowarzyszenia posiada wszystkie prawa członka zwyczajnego, a ponadto zwolniony jest z opłacenia składek członkowskich. Do członka honorowego nie stosuje się postanowień §.11 ust.1.
§.14.
Członkowie Stowarzyszenia zobowiązani są:
- przestrzegać postanowień Statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia,
- aktywnie uczestniczyć w działalności Stowarzyszenia,
- dbać o dobre imię Stowarzyszenia,
- uiszczać składki członkowskie.
§.15.
- Członkostwo Stowarzyszenia ustaje w przypadku: a) dobrowolnego wystąpienia ze Stowarzyszenia, potwierdzonego pismem do Zarządu, b) skreślenia przez Zarząd z powodu naruszenia postanowień Statutu Stowarzyszenia, c) śmierci członka.
- Uchwały o skreśleniu podejmuje Zarząd Stowarzyszenia.
- Od uchwały o skreśleniu przysługuje odwołanie do Walnego Zgromadzenia w terminie 30 dni od daty doręczenia uchwały na piśmie. Uchwała Walnego Zgromadzenia, rozpatrującego odwołanie, jest ostateczna a zapada zwykłą większością głosów przy obecności, co najmniej 1/2 członków Walnego Zgromadzenia.
Do czasu podjęcia uchwały przez Walne Zgromadzenie członkostwo ulega zawieszeniu.
Rozdział IV
Władze Stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełnienia składu oraz ich kompetencje.
§.16.
- Władzami Stowarzyszenia są:
a) Walne Zgromadzenie członków,
b) Zarząd,
c) Komisja Rewizyjna
- Wybór Prezesa odbywa się w głosowaniu tajnym, a wybór pozostałych władz Stowarzyszenia odbywa się w głosowaniu jawnym.
- Kadencja władz trwa 4 lata.
- Uchwały władz stowarzyszenia zapadają większością 2/3 głosów w obecności przynajmniej 1/2 liczby członków uprawnionych do głosowania, jeżeli dalsze postanowienia nie stanowią inaczej.
- Jeżeli przed upływem kadencji ubędzie ktoś z członków władz, władzom tym przysługuje prawo kooptacji spośród członków zwyczajnych Stowarzyszenia, jednak liczba członków dokooptowanych nie może przekraczać 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.
- Władze mogą uchwalać własne regulaminy, określając szczegółowo tryb ich pracy oraz inne, jednak muszą być one zatwierdzone przez Walne Zgromadzenie członków.
§.17.
- Walne Zgromadzenie członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
- Walne Zgromadzenie członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
- Do kompetencji Walnego Zgromadzenia członków należy:
- ustalanie kierunków działania Stowarzyszenia,
- rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- wybór i odwołanie Prezesa, Zastępcy Prezesa, członków Zarządu Komicji Rewizyjnej,
- udzielenie absolutorium Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej,
- rozpatrywanie odwołań członków od uchwały Zarządu o skreśleniu,
- nadawanie godności członka honorowego na wniosek Zarządu,
- uchwalanie zmian o Statucie Stowarzyszenia,
- podejmowanie uchwał o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku,
- ustalanie wysokości wpisowego dla nowo wstępujących,
- ustalanie wysokości składek członkowskich,
- zatwierdzanie regulaminów Stowarzyszenia, Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej,
- podejmowanie innych uchwał, nie zastrzeżonych do kompetencji Zarządu.
- Walne Zgromadzenie sprawozdawcze zwoływane jest przez Zarząd raz w roku w okresie obrachunkowym.
- O terminie Walnego Zgromadzenia członków wraz z proponowanym porządkiem obrad Zarząd zawiadamia członków, co najmniej na 14 dni przed terminem rozpoczęcia Zgromadzenia.
§.18.
- Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie członków jest zwoływane: a) na podstawie uchwały Zarządu b) na żądanie Komisji Rewizyjnej, c) na pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.
- Zarząd zwołuje Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie członków w okresie 1 miesiąca od dnia otrzymania wniosku, żądania lub podjęcia uchwały.
§.19.
Uchwały Walnego Zgromadzenia członków podejmowane są większością 2/3 głosów, przy obecności, co najmniej 1/2 uprawnionych do głosowania.
§.20.
- Zarząd kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie między Walnymi Zgromadzeniami członków i odpowiada za swoja pracę przez Zgromadzeniem.
- Do kompetencji Zarządu należą:
- kierowanie działalnością oraz zarządzanie funduszem i majątkiem Stowarzyszenia,
- wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia członków,
- ustalanie planów działalności i budżetu Stowarzyszenia, oraz składanie sprawozdań z ich wykonania Walnemu Zgromadzeniu członków,
- działanie w imieniu Stowarzyszenia i reprezentowanie go na zewnątrz,
- wnioskowanie o nadanie członkostwa honorowego przez Walne Zgromadzenie,
- podejmowanie uchwał w sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji innych władz Stowarzyszenia,
- zwoływanie Walnych Zgromadzeń członków.
§.21.
- Zarząd składa się z trzech do pięciu członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie członków.
- Prezesa Zarządu wybiera Walne Zgromadzenie członków.
- Zastępcę Prezesa wybiera Zgromadzenie na wniosek Prezesa.
§.22.
Decyzje Zarządu zapadają zwykłą większością głosów jego członków.
§.23.
- Zarząd kieruje działalnością i reprezentuje Stowarzyszenie za zewnątrz.
- Do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych, zaciągania zobowiązań oraz udzielania pełnomocnictw upoważnieni są dwaj członkowie Zarządu łącznie.
- 1. Do zaciągania zobowiązań majątkowych powyżej kwoty pięćset złotych wymagana jest decyzja większości członków zarządu SMTZ w Jaśle. 2.Do zaciągania zobowiązań majątkowych poniżej kwoty pięćset złotych wymagana jest decyzja Prezesa lub V-ce Prezesa łącznie z jednym członkiem zarządu SMTZ w Jaśle. §.24.
- Komisja Rewizyjna składa się z trzech do pięciu wybranych przez Walne Zgromadzenie członków.
- Komisja Rewizyjna wybiera ze swego grona: Przewodniczącego, Zastępcę i Sekretarza.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być członkami innych władz Stowarzyszenia.
§.25.
Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrola i ocena całokształtu działalności Stowarzyszenia co najmniej raz w roku,
- składanie Walnemu Zgromadzeniu członków sprawozdań ze swej działalności oraz stawianie wniosku o udzielenie absolutorium dla ustępującego Zarządu.
§.26.
- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważnieni przez niego członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
- Posiedzenie Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz w roku.
Rozdział V
Majątek Stowarzyszenia.
§.27.
Majątek Stowarzyszenia powstaje:
- ze składek członkowskich,
- darowizn, spadków i zapisów,
- dotacji dla stowarzyszenia,
- dochodów z majątku Stowarzyszenia,
- (skreślony),
- ofiarności publicznej.
§.28.
(skreślony)
§.29
Rachunkowość i ewidencja majątku Stowarzyszenia prowadzona jest zgodnie z ogólnymi zasadami rachunkowości.
Rozdział VI
Zmiana Statutu i rozwiązanie Stowarzyszenia.
§. 30.
Zmiany Statutu uchwala Walne Zgromadzenie większością 2/3 głosów w obecności, co najmniej 1/2 liczby uprawnionych do glosowania.
§.31.
Uchwałę w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia i przeznaczenie jego majątku podejmuje Walne Zgromadzenie członków większością 2/3 głosów w obecności, co najmniej 3/4 ogólnej liczby uprawnionych do głosowania.
§.32.
W sprawach nie unormowanych niniejszym Statutem obowiązują przepisy ustawy z dnia 7.04.1989r. – Prawo o stowarzyszeniach /Dz. U. Nr 20 poz. 104/.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z KORTU
W OGRÓDKU JORDANOWSKIM
- Z kortu mogą korzystać tylko członkowie Stowarzyszenia Miłośników Tenisa Ziemnego w Jaśle oraz najbliższa rodzin (żona, mąż, córka, syn, ojciec, matka).
- Dopuszcza się możliwość zaproszenia do gry przez członków stowarzyszenia osób z poza SMTZ w obecności członka SMTZ.
- Godziny użytkowania należy rezerwować na harmonogramie, który jest umieszczony na stronie internetowej SMTZ (https://www.smtz.pl).
- Rezerwować kort można na 2 godziny dziennie maksymalnie 6 godzin tygodniowo. W czasie turniejów oraz prac gospodarczych tracą moc wszystkie rezerwacje.
- W przypadku nie stwierdzenia wpłaty składki członkowskiej w wyznaczonym terminie zostaje zablokowana możliwość rezerwacji kortu.
- Rezerwację kortu można anulować nie później niż 2 godziny przed grą.
- Po rezygnacji z terminu nie można na nim zagrać bez ponownej jego rezerwacji.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz prowadzenia działalności gospodarczej na terenie kortu tenisowego w tym odpłatnego szkolenia.
- Na kort można wchodzić tylko w obuwiu tenisowym z płaskim protektorem.
- Kort po skończeniu gry musi zostać doprowadzony do stanu, który pozwoli następnym zawodnikom na natychmiastową grę (nawierzchnia kortu musi być zatarta i wilgotna).
- Stowarzyszenie nie odpowiada za urazy spowodowane podczas gry lub przebywania na korcie. Każdy korzysta z kortu na własną odpowiedzialność.
- Łamanie zasad regulaminu może skutkować sankcjami np. zablokowaniem dokonywania rezerwacji włącznie z wykluczeniem ze Stowarzyszenia.
- Wszelkie sprawy nie objęte niniejszym regulaminem wymagają uzgodnień z zarządem SMTZ.